fbpx

Szindrana-Mandala

A gyakorlati spiritualitás

Lélekgyógyítás saját kezűleg

 

 

Szeretném azonnal és kategorikusan kijelenteni, mintegy rögzítve az alapokat: Az emberi lélek alap állapota a boldogság. Tehát egy pozitív, optimista, jóra számító, jót váró lélekállapot.

Amikor nem így érzed magad, az csak egy átmeneti állapot, és – jó hír – rajtad múlik, ez az állapot meddig tart.

A vidám lélek feltétele, hogy kapcsolatban legyél. Kapcsolatban legyél magaddal, az IGAZI ÖNmagaddal, ahogy spirituális körökben mondják, az önvalóddal és/vagy Istennel/az Univerzummal/a Teremtővel, vagy ahogy hited szerint hívod.

Ebből az következik logikusan, hogy amikor nem vagy boldog – azaz félsz, betegnek, enerváltnak, fáradtnak érzed magad, dühös vagy csalódott vagy, esetleg mellőzött vagy sértett, végső esetben kétségbeesett – annak ez az egyetlen valódi oka: a kapcsolat megszakadt, eltávolodtál.

MINDIG.

Ebből meg az következik logikusan, hogy a lelki béke visszaállításához elég újra felvenni a kapcsolatot. Ez annyira egyszerű, hogy szinte bosszantó. Maga a megvalósítás is egyszerű, habár elismerem, ebben a mai világban nem könnyű.

A lelked mélyén van egy titkos szoba. Benne van minden információ, amire valaha szükséged lehet. Hitem szerint Isten is itt lakik (meg persze mindenhol máshol), ez a szoba jelenti azt, hogy minden EGY, ezzel a szobával vannak kapcsolatban azok a “hitetlenek” is, akik “csak” egészséges önértékeléssel, méltó célokkal, kellő önbizalommal élnek, és így tapasztalják meg azt a teljességet, amitől boldogok lehetnek. Önazonosak, ha úgy tetszik.

Igenám, csakhogy hiába tökjó, hogy VAN egy ilyen szoba a lelked mélyén, de irtó-baromira hosszú folyosó vezet odáig. És ezt az utat csakis egyedül lehet megtenni. Éppen ez z értelme. Ez a hely a Tiéd, ez Te magad vagy, ide csak Te magad léphetsz be. Bármit cipelsz a külvilágból, felakad a folyosó falán, mint ez a kutya a botjával:

Magyarul, egy ideig csendben kell lenni… Internet nélkül, tévé nélkül, rádió nélkül, telefon nélkül, más emberek nélkül – akár virtuálisan, akár testi valójukban. Minél régebben jártál ebben a szobában, annál távolabb vagy, tehát a folyosó (a csendben kell lenni ideje) egyre hosszabb.

Ez egyébként az olyan tényleg-hétköznapi elemekre is vonatkozik, hogy mondjuk nem mennek jól a dolgok a munkahelyen, vagy nem vagy valamiben elég hatékony. Minden zavarodottság, kétely, necces döntéshelyzet azt kívánja, hogy vonulj ide vissza. Elárulom, azok a segítők, akikhez adott esetben fordulsz tanácsért (kineziológus, a Spirituális Válasz Terápia, a jó (!!!) pszichológus, a Családállítás, satöbbi), mind ebben a szobában keresgélnek. És a mécsesekkel körülrakott illóolajos nagyon habos habfürdő borospohárral a kézben is pontosan ide vezet 🙂 .

Mindössze annyit kell tenni, hogy néhány órára (ha nagyon kiborultál, akkor egy-két napra!) elvonulsz.

Fontos, hogy ne legyen Veled:

  • bekapcsolt telefon
  • internet-tévé-rádió-újság
  • könyv se. spirituális se. keresztrejtvény se. Ismered a pszichológusok asszociációs tesztjét? mindenről eszedbe jut valami, minden érzéseket kelt. A szavak – bárhonnan jönnek – kívülről jövő stimulálók, most csak ártanak.
  • minden olyan zene, amiben szöveg is van. a zenéknél kevés dolog hoz fel jobban érzelmeket, nincs most rá szükséged ezekre. lesznek érzelmeid a folyosón haladva, de az a megoldásodhoz tartozik. maximum relaxációs zenét hallgass, ha nagyon muszáj, de én ezt se szoktam…
  • Például kávé, és egyéb ajzószerek 😛 Ha bírod nélküle. Ha nagyon nem, akkor inkább igyál, mint hogy még emiatt is zizi legyél, ugyanez vonatkozik a cigire is. Sajnos a tudatmódosító cuccok (alkohol és egyebek) nem jöhetnek semennyire, itt nem lehetsz megengedő, mint a kávéval…

 

Fontos, hogy legyen Veled:

  • rend. nem lehet Isteni valóval kommunikálni kupiban. bocs.
  • kaja. már ha több napra készülsz. ne futkoss le a boltba, mert kezdheted elölről.
  • víz – avagy más kalória és koffein nélküli innivaló.

 

Lehet, ha úgy érzed, márpedig tétlenül nem bírod ki órákig, minden olyan elfoglaltság, ami nem kötődik szavakhoz, nem igényel túl nagy figyelmet – a gondolataidnak cikázni kell (először), ahhoz, hogy aztán majd lecsendesedjenek és értelmes megoldások, válaszok, döntések jöhessenek. Jó lehet:

  • puzzle – ha nem idegesít
  • bármilyen kézműves tevékenység – ami rutinból jön, kevés felfordulást csinál, és nem idegesít
  • kézimunka – amit minta és számolás nélkül tudsz csinálni, és nem idegesít.
  • manikűr-pedikűr 😉

 

Eleinte az agyad, az egód sikoltozni fog az unalomtól, főleg, ha az a fajta vagy, aki akkor is ránéz a telefonra, amikor éjjel megébred picit. De egy idő után elcsendesedik, ha nincs választása. Tartsd észben, bármilyen nehéz is: minden csak-egy-pillanatra-ránézek-a-fészre visszalök a folyosód elejére. De ez a módja annak, hogy – mint a mobiltelefonod – újra feltöltődj.

Adódik – remélem – a kérdés: muszáj ezt megvárni? Muszáj teljesen lemerülni, összezavarodni, kétségbeesni?

Persze, hogy nem! Holnap jönnek a tippek, hogyan lehet megelőzni, hogy már csak a 2 napos teljes elvonulás segítsen 🙂 .

 

 

 


Ha tetszett a cikk, és szívesen olvasnál máskor is pozitív, megerősítő, léleképítő vagy épp inspiráló írásokat, kérj emlékeztetőt. Akkor semmiről nem maradsz le 🙂 .

.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük