Közepesek
2021-05-30
Betekintés a Szindrana-Mandala titkaiba
Vagyis egy olyan területre, amit nem nagyon szoktak megosztani. Nagyon személyes ez a bejegyzés, és nagyon rólam szól, nincs benne tipp és jótanács, meg tanulság se. Talán csak egy példa a tudatosságra.
Az apropó az áremelés, ami június elsejével lép életbe, és a CsakNeked mandalákat érinti. (Kivéve, ha kapsz tőlem hírleveleket, és engedélyt adtál az értesítésekre a Kedvezmények, ajánlatok kapcsán, mert akkor kicsit nem. Majd figyeld a postaládádat hétfőn/kedden.) Eddig 19.900.- volt, június 1-től 24.990.- lesz a 25 cm-es.
Mondanám, hogy azért emelkedik a CsakNeked mandala ára, mert drágult az alapanyag, a csomagolás, meg a szállítás – ami egyébként igaz. De nem ez az igazi ok. Valójában arról van szó, hogy egy ennyire különleges, ennyire egyedi, ennyire egyedülálló művészeti alkotás (hadd ne legyek álszerény) az eddigi árnál sokkal többet ér. Én is tudom, Te is tudod. Üvegmandalákat sem sokan festenek, személyre szólót még kevesebben, de olyat, ami ezzel a speciális, évtizedek óta kipróbált módszerrel (Spirituális VálaszTechnika), közvetlenül a Felső Énedtől konkrétan lekérdezve készül el, végképp senki más. Sőt, talán az is egyértelmű, hogy még ennél sokkal többet is el lehetne kérni értük, a piac is elbírná, vevőket is lehetne találni. Kevesebbet persze, de a bevétel végül – kevesebb munkával – meglenne.
Miért nem lesz mégis MÉG drágább?
Mert ezt az utat választottam. (Most jön a személyes rész…)
Már 3,5 éve jártam a „vajon meg lehet-e élni az alkotásból, vagy ez csak hobbi marad?” úton, amikor rádöbbentem, (nem magamtól…) hogy az árképzés nem lehet egyenlő az alapanyag ár plusz kis munkadíjjal. És nem is csak az adóterhek miatt. Bizony nem hagyható figyelmen kívül az az időráfordítás, amivel eljuthatok Hozzád, a posztok itt+ott, ez a blogbejegyzés például, a csomagolás, posta-intézés, az anyagbeszerzés és a „termék-fejlesztés”… És nem hagyható figyelmen kívül a költség, amit a tárhely, a levelező szoftver, a különböző alkalmazások havidíja jelent (még hirdetésről nem is beszéltem).
Fúú, amikor ezt felfogtam, hónapokig visszavetett, mert beláttam, hogy nem lehetek olcsó (akkor még azt hittem, hogy csak emiatt 🙂 ). De feldolgoztam, végiggondoltam, kalkuláltam, és áraztam. Ez azonban nem csak matek, mint ahogy most, az elmúlt hetekben is éreztem.
Most, hogy már visszajelezte az a sok-sok megrendelés, hogy vannak emberek, akik számára érték, amit alkotok (innen is hálás köszönet nekik!), az árkalkuláció során egy nagyon fontos dolgot végig kellett gondolnom. És ez már nem csak üzletpolitika. Ez egy fontos útelágazás volt, komoly, hosszútávú döntés, két teljesen más életút, két teljesen más stratégiával.
Minden valamirevaló marketing és vállalkozási szakértő arra buzdít, hogy magas árakkal dolgozz. High-ticket a neve, az a lényege, hogy legyen valami extrád, amit más nem tud (mondjuk ez nálam megvan), és legyél extrém drága, persze el fog maradni csomó ember, de majd az a kevés luxus élethez juttat. Ennek az eredménye az 55ezer Ft-os táska, a 60ezer Ft-os design-vágódeszka, a 30ezer Ft-os ásvány-ékszer. Nyilván más vevőkör, más marketing-stratégia kell hozzá. De igen, meg lehetne csinálni. Miért nem ezt választottam?
Mert amióta csak vállalkozom, mindig ebbe futok bele a vevői oldalról – azaz amikor én vagyok a vevő. Szolgáltatók, trénerek és tanácsadók, hírlevél kezelő szofwerek üzemeltetői, szállítók mind megkérdezik, hogy mekkora vagyok, mekkora a bevételem, mennyi az ügyfelem havonta, és letesznek rólam. Amikor megmondom, hogy nem milliomos akarok lenni (semmi bajom azzal, aki akar, nekem is volt időszakom , amikor KELLETT sok pénzt keresni), csak szépen, békében élni, elhajtanak. Amikor felfogják, hogy nem akarom kiadni a munkát bérfestőknek, és tudom, hogy ez azt jelenti, hogy maximum 20-30 embert tudok egy hónapban kiszolgálni, és ez sohasem lesz több, de én nem akarok mást, csak festeni, akkor már nem törődnek velem. Tudom, hogy így van, nem esett jól, mikor kiderült, de elfogadtam, hogy annak, amit én akarok, ez az ára. Csak néha mégis felbugyog a lelkemben:
De mi lesz velünk, a közepesekkel?
És ez az érzés juttatott – heteken át tartó gondolkodás után – arra a döntésre, hogy nem megyek a luxus-mandalás irányba. Azért az érzésért, amit én sem szeretek, amikor széttárt karokkal utamra engednek, mert bizonyos dolgokért nem fizetek meg bizonyos összegeket.
Szóval emelkedik most a CsakNeked mandala ára, de megmaradunk az ésszerű keretek között. Egyelőre igyekszem a magasabb igényeket a nagyobb méretekkel kiszolgálni. Mostantól van 30 cm-es CsakNeked mandala, és talán lesz majd nagyobb is.
És hogyan tovább, ha…?
El fog jönni az az idő, amikor nem fog kényelmesen beleférni az időmbe teljesíteni minden megrendelést. Amikor csalódást kell okoznom valakinek azzal, hogy nem tudom elvállalni már… Akkor mi lesz?
Akkor először visszaveszek a Spirituális VálaszTechnika konzultációkból. Ahogy most örülhet, akinek még van Szindrana-Mandala mécsestartója, mert már újak nemigen készülnek – ezt is el kellett engedni. És azután, igen, azután lehet, hogy megint át kell majd gondolni az árak kérdését. De most, hogy sok időm felszabadul majd azzal, hogy már a részidős munkahely sem lesz része az életemnek, szóval megnő kicsit a kapacitásom, azt hiszem, ez évek múlva jön majd el.
Ha tetszett a cikk, és szívesen olvasnál máskor is pozitív, megerősítő, léleképítő vagy épp inspiráló írásokat, kérj emlékeztetőt. Akkor semmiről nem maradsz le 🙂 .
EMLÉKEZZ! 2021. május 3-tól július 31-ig tart az a kihívás, melynek végén a legtöbb hozzászólás írója (LEHETŐLEG ITT, A BEJEGYZÉS ALATT, vagy akár régebbi cikkek alatt is, akár Instagramon vagy Facebook-on) CsakNeked mandalát kap AJÁNDÉKBA. Minden felületen írt minden hozzászólásod összeadódik. Szóval hajrá, játssz velem: iratkozz fel és kövess, hogy növeld az esélyedet!
.
Hálásan köszönöm ezt az őszinteséget, amivel beavatsz minket a kulisszatitkokba, megosztod velünk, olvasóiddal, követőiddel a dilemmáidat. Én személy szerint sokat tanulok belőlük! ❤🙏❤
Köszönöm, Tündi!!