fbpx

Szindrana-Mandala

A gyakorlati spiritualitás

Mit tegyek, amikor felismerem, hogy energiavámpírral találkoztam?

 

 

Az energiavámpír elnevezés közkeletű már jó ideje. Azokat az embereket nevezzük így, akik magukba szippantják a mi energiánkat, a velük való találkozás során kiüresedünk.

Azt, hogy épp milyen az energiaszinted, nagyon könnyű megállapítani, abból, ahogy érzed magad. Az ember egészséges (alap) lelkiállapota a boldogság, a nyugalom, a béke. Ez a magas rezgésszám jele. Az enerváltság, a szomorúság, a csüggedés, a félelem, a harag, és tulajdonképpen minden negatív lelkiállapot alacsony rezgést, leesett energiaszintet jelez.

Sokszor csak akkor vesszük észre, hogy energiavámpírral futottunk össze, mikor már távozott – és akkor is csak abban az esetben, ha ismerjük ezt a mechanizmust. Kedvetlenné, szomorúvá, aggódóvá válunk. Ahhoz, hogy kezelni tudjuk ezt a jelenséget, nagyon tudatosnak kell lennünk, de ez nem valami extrém bonyolult dolog, hiszen mindössze a saját érzéseinkre kell figyelni hozzá.

Általában nap mint nap ugyanazokkal az emberekkel találkozunk, tehát ha már megfigyeltük, kik azok, akik energiavámpírként vannak jelen az életünkben, viszonylag könnyű védekeznünk. Fontos tudni, hogy ezek az emberek a legritkább esetben rosszindulatúak. Nem akarnak bennünket bántani, nincsenek is tudatában annak, mit tesznek velünk. Egyszerűen nincs más eszközük – ez viszont eddig jól bevált, hát csinálják.

Mit csinál az energiavámpír, amikor éppen szedi el az energiámat?

A Mennyei Prófécia című könyv (James Redfield) négy módot ismertet, egy tanítóm több, mint 50-félét sorolt el (én már nem tudnám felsorolni mindet). Jó is lenne, ha olyan egyértelmű lenne, hogy aki veszekszik, vagy negatív dolgot tesz/mond, az elveszi az energiát, de ez nem mindig van így. Van, hogy a legnagyobb egyetértésben engeded át a energiádat! Leghétköznapibb példák:

  • veszekszik Veled (na ezt könnyű észrevenni). nem most, nem egyszer, nem csak mikor oka van rá, hanem folyton. Valamiért. Csak azon gondolkozol, mikor éppen hozzá tartasz, hogy ma mivel fog szekálni.
  • csak piszkál. finoman, de folyton. ó, nem számonkérően, csak mintegy mellékesen.
  • nem a Te hibáidat sorolja, csak mások erényeit taglalja előtted. A tipikus “bezzeg a Gizi”…
  • panaszkodik. folyton beteg, vagy bántják, vagy csak az élet kegyetlen hozzá, de nagyon, minden napra van valami borzasztóság, ami miatt Neked sajnálnod kell őt.
  • még rosszabb, ha egyenesen Téged hibáztat eme szörnyűségekért.
  • érzelmileg zsarol. “ha csak egy kicsit is jelentek Neked valamit, akkor…” Te meg vagy engedsz, és akkor azért rossz Neked, vagy nem engedsz, a jutalmad pedig egy jóízű bűntudat-batyu lesz. Hogy a fenébe éri el, azt nem tudni, de ilyenkor mindig a hátunkra vesszük azt a vacakot.
  • konkrétan Rád támad. Szerencsés esetben csak verbálisan, azaz jól leüvölt, leszid, stb. Rosszabb esetben fizikailag is támad. A lényeg, hogy félj.
  • Általánosságban panaszkodik. Ez már veszélyes, mert nehéz elcsípni. Keres egy témát, amit mindketten utáltok – politika, a tanárok, a migránsok, az árak, a kutyabántalmazók, mindegy. Mindenki utál valakit, szóval találni fog hamarosan egy közöst, és azt kezdi el szapulni Neked, és mire észbekapsz, már benne is vagy  az “Ódeborzasztó“ban.
  • Pletykál. Ez azért érdekes, mert szigorúan véve nem az a fajta energiavámpírkodás, mint az eddigiek, de van egy nagyon negatív, lefelé pördülő energiaspirál hatása, amibe pikk-pakk belekerülsz, ha felveszed a fonalat.
  • Duzzog. Ez a kedvencem. Talán van is rá oka, de gyakran nincs, legalábbis igazi. Mindegy, a lényeg, hogy a Te dolgod őt kiengesztelni, de nem lehet ám gyorsan, meg kell érte dolgoznod!
  • Visszatartja az információt. Csak pár cseppet ad – “Megmondjam? Á, nem, úgyse érdekel” vagy “Nem, ezt nem mondhatom meg, ez nagyon ilyen vagy olyan” – és azt várja, hogy könyörögd ki a részleteket.

Ésatöbbiésatöbbiésatöbbi…

De mondd már, mégis mit tehetek???

 

Bármit is teszel, energiádba fog kerülni,hiszen figyelned kell, és irányítanod, tehát nem lazíthatsz, mint egy kellemes beszélgetésben, de a bőröd a tét, szóval meg fogja érni. Tulajdonképpen hasonló módon védekezhetsz, mint ha fizikai támadás érne: terelsz, megegyezel vagy elmenekülsz. És ezek variációi 🙂

Ha idegenről van szó, akivel csak rövid ideig és/vagy ritkán találkozol, könnyebb dolgod van, mert menekülőre tudod fogni. Egyszerűen kilépsz a beszélgetésből, és a későbbiek során kerülöd őt.

Sokkal nehezebb, ha közeli ismerős, kolléga, netán családtag. Nem mehetsz el, és nem biztos, hogy érdemes csak ezért felmondani, vagy megszakítani a családi köteléket. Ne aggódj, ki tudsz lépni ebből, el fog engedni, mert talál majd helyetted mást, akit “megvághat” egy kis energiáért. Tehát mit is lehet tenni?

  • Terelj. Némi odafigyeléssel lehet találni olyan témákat, amik érdeklik őt, amik pozitív érzésekkel töltik el. Ne engedd, hogy belelovallja magát a szokásos műsorba, amint észreveszed a játékát, hozd fel ezeket. “Értem. Egyébként hogy megy a gyufaszálbólVajdahunyadvárépítés?” vagy “Ne mondd! És különben Pistike megeszi már a borsófőzeléket?” vagy valami ilyesmi.
  • Szállj ki a játszmából. Ez különösen a duzzogó és a zárkózott (információ-visszatartó) típusnál működik, sőt “kötelező”. “Rendben/oké/értem“, és menj el onnan. Olvasni, mosogatni, szemetet levinni, filmet nézni. A lényeg, hogy ne úgy nézzen ki, mintha most meg Te duzzognál. (Ha a telefonodat nyomkodod, az úgy fog kinézni…) Úgy nézzen ki, mint ha elfoglalnád magad, míg ő megint alkalmas/hajlandó lesz nem antiszociálisan viselkedni. Még egy puszit is nyomhatsz az orrára, mielőtt otthagyod.
  • Válts témát (Terelj 2.0). Itt nem őt beszélteted, hanem te kezdesz valami érdekes-pozitívról beszélni. Ha kell, napközben szedj össze párat – mi történt Veled napközben, milyen érdekes párt láttál a metrón, már másodszor láttad azt a hirdetést az új palatetőről, talán utána kellene nézni. Ne akkor kelljen gondolkodni, mikor már helyzet van, akkor már nem lesz energiád erre 😛

Fontos, hogy mit NE tegyél:

  • Ne támadj.
  • Ne veszekedj (upsz, már nála is az energiád!)
  • Ne haragudj.
  • és főleg: Ne magyarázd el neki, mi történik. (“Nem engedem, hogy elszívd az energiámat. Hagyd abba!“). Legalábbis ne most. Talán holnap délután, mikor épp kellemesen beszélgettek, és úgy érezd, nyitott erre.

 

Holnap nézzük meg, mit tehetsz azért, hogy Neked sohase kelljen erre a fajta vámpírkodásra fanyalodni, ha Neked zuhan meg az energiaháztartásod!

 

 

 


Ha tetszett a cikk, és szívesen olvasnál máskor is pozitív, megerősítő, léleképítő vagy épp inspiráló írásokat, kérj emlékeztetőt. Akkor semmiről nem maradsz le 🙂 .

.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük